DARPA z powodzeniem odzyskuje Gremlins Air Vehicle podczas lotu

rakieta
DARPA ogłosiła, że ​​z powodzeniem odzyskała swój bezzałogowy statek powietrzny podczas lotu testowego Gremlins w zeszłym miesiącu.

Para pojazdów powietrznych Gremlin X61 (BCD) pomyślnie zweryfikowała swoje pozycje matrycy i funkcje bezpieczeństwa, zanim BCD został użyty do zademonstrowania odzyskiwania powietrza C130. Podpułkownik Paul Calhoun, szef programu Gremlins w Biurze Technologii Taktycznej DARPA, mówi, że deflacja jest kulminacją lat pracy i pokazuje wykonalność bezpiecznego i niezawodnego odszraniania.

Calhoun stwierdza dalej, że zdolność ta powinna być krytyczna dla przyszłych rozproszonych operacji lotniczych. Do testów zespół Gremlins odnowił X61 i wykorzystał go do drugiego lotu w ciągu 2
godzin roboczych. W trakcie czterech lotów zespół był w stanie zebrać godziny danych skoncentrowanych na osiągach samolotu, interakcjach aerodynamicznych między pociskiem ratunkowym a BCD oraz dynamice kontaktu podczas odzyskiwania samolotu.

Podczas testu nie wszystko poszło zgodnie z planem. Jeden z BCD został zniszczony podczas prób w locie. Nie wiadomo dokładnie, co doprowadziło do zniszczenia jednego z samolotów Gremlin. Calhoun powiedział, że ewakuacja jest skomplikowana. Zespół jest zadowolony z powodzenia wdrożenia i wróci do pracy, analizując dane misji i podejmując decyzję o kolejnych krokach dla technologii Gremlins.

Technologia Gremlin z powodzeniem wykazała zdolność do bezpiecznego, wydajnego i niezawodnego odzyskiwania UAV w sytuacjach konfliktowych w celu zwiększenia zasięgu i potencjalnego wykorzystania tego typu pojazdu. UAV mogą być wyposażone w różne czujniki i ładunki specyficzne dla misji. Samoloty mogą być wystrzeliwane z różnych samolotów wojskowych i są zaprojektowane tak, aby bezpiecznie utrzymywać platformy załogowe poza zasięgiem obrony wroga.

Air Recovery umożliwia odzyskanie pojazdów przez personel naziemny i przygotowanie do następnej misji w ciągu 2
godzin. Samoloty Gremlin zostały opracowane przez Dynetics. Pierwotną ideą programu Gremlins była możliwość rozmieszczenia dużej liczby małych bezzałogowych systemów latających, które działałyby w sposób skoordynowany i rozproszony, zapewniając armii amerykańskiej większą elastyczność operacyjną przy koszcie znacznie niższym niż jest to możliwe w przypadku aktualne warunki systemu, wszystko w jednym.

Znacznie niższy koszt jest szczególnie możliwy, jeśli systemy bezzałogowe można odzyskać do ponownego użycia w locie. Projekt Gremlins obejmuje wystrzeliwanie grup bezzałogowych systemów latających z myśliwców lub innych małych platform ze stałymi skrzydłami, gdy samolot znajduje się poza zasięgiem obrony wroga. Po zakończeniu misji Gremlin samolot transportowy C130 był w stanie odzyskać je podczas lotu i zabrać do domu. DARPA

przewiduje, że żywotność samolotu Gremlins będzie wynosić około 20 zastosowań, co zapewni korzyści kosztowe dla systemów jednorazowych poprzez zmniejszenie kosztów płatowca i ładowności, przy jednoczesnym zapewnieniu niższych kosztów misji i konserwacji. Statki powietrzne używane w Gremlin Concept Verification Demonstration mogą być wykorzystywane do misji wywiadowczych, obserwacyjnych i rozpoznawczych, a także do dostarczania innych niekinetycznych ładunków. Ostatni test to pierwszy przypadek odzyskania jednego z pojazdów latających.

Dodaj komentarz